One type of cognitive bias (heuristics)

Выполнен
Заказ
3053855
Раздел
Работа с текстом
Предмет
Другое
Тип работы
Антиплагиат
70% eTXT
Срок сдачи
19 Мар 2020 в 23:00
Цена
0 ₽
Блокировка
10 дней
Размещен
17 Мар 2020 в 21:40
Просмотров
37
Описание работы
Famous behavioural scientist and Nobel laureate Daniel Kahneman’s (“Thinking Fast and Slow”, 2011) has suggested an approach of 2 models of thought: System 1" is fast, instinctive and emotional; "System 2" is slower, more deliberative, and more logical. Each type of thinking is associated with certain cognitive biases (assumptions heuristics) which have a strong influence on consumer decision making. Examples of heuristics (“mental rules-of-thumb”) include: halo effect, availability bias, anchoring etc. “Higher priced products have better quality” is also an example of such bias.
Details on mental biases and heuristics in https://en.wikipedia.org/wiki/Thinking,_Fast_and_Slow
Your individual task is to select ONE of the heuristics, find as much as possible information about it in open sources and write a short essay which includes:
1) Description of selected type of cognitive bias (heuristics)
2) Give an example from consumer behaviour perspective (how it can influence purchase decisions)
3) Suggest how above learning can influence marketing strategy (how companies can use this learning to maximize marketing effectiveness)
Format: 1 page maximum, Word.
Нужна такая же работа?
  • Разместите заказ
  • Выберите исполнителя
  • Получите результат
Гарантия на работу 1 год
Средний балл 4.96
Стоимость Назначаете сами
Эксперт Выбираете сами
Уникальность работы от 70%
Время выполнения заказа:
1 день 6 часов 20 минут
Выполнен в срок
Отзыв о выполненном заказе
Нужна аналогичная работа?
Оформи быстрый заказ и узнай стоимость
Гарантированные бесплатные доработки
Быстрое выполнение от 2 часов
Проверка работы на плагиат
Темы журнала
Показать ещё
Прямой эфир